Uzmanlar insanlık için güneş sistemimizin ve ötesinin sömürgeleştirilmesine yol açacak çok daha büyük bir planın ilk adımı olarak ayda otonom bir robot koloni kurabilir.

NASA’nın Kennedy Uzay Merkezi’ndeki uzmanlar, bu araştırmanın ön raporunu elinde bulundurduğunu iddia eden bir web sitesi özerk robotların kolonileri oluşturarak güneş sisteminin nasıl fethedilebileceğini anlattı.

Çoğu şey arasında çalışma Ay’ı kolonileştirmek, Güneş Sisteminin kolonileştirilmesi için ilk adım olarak gerekli koşulları belirlemektedir. Elde edilen sonuçlara göre, başarı ile robotların otonom bir kolonisi oluşturmak için doğal uyduya en az 12 ton yük koyması gerekecek.

Mars’daki Gezgin uydusu Dünya’dan kontrol edildiği gibi, araştırmacılara göre, robotlar başlangıçta Dünya’dan uzaktan kontrol edilecek.

Koloni neredeyse sınırsız miktarda mineral kaynağı ve enerji sağlayacak olan ay malzemeleri ve asteroitlerin yardımı ile giderek özerkleşek.

Uzmanlar, birkaç on yıl içinde ek bir yatırım yapmadan Ay’daki sanayi üretim hacminin günümüzde ABD tarafından üretilenlerden milyonlarca kat daha fazla olacağını öngörüyor.

İlginç bir şekilde 2016 yılının ortalarında bir Amerikan şirketi NASA’dan, asteroidlerin olası uzay istasyonlarına “kendi başlarına çarpmalarını” ve bunların bol kaynaklarını kullanmalarını araştırmak için fon sağladı.

NASA’nın ay için hazırladığı planlara ek olarak, Rus Hükümeti ayın fethedilmesi için projeler düzenlediğini de belirtmek gerekiyor.

Rus ay kolonisi, Roscosmos olarak şekillenmeye başladı. Uzay Ajansı oniki kozmonotu ayda kalıcı olarak bulundurmak için resmi planlar yapılmakta.

Roscosmos’a göre, ay başta araştırma ve maden minerallerinin madenciliği için kullanılacak. Bununla birlikte, planlarının sadece bilimsel olmadığı ve Rus Ay Karakolunun askeri bir amaca da sahip olabileceğine inananlar var.

Rusya’nın uzay ajansı önceki açıklamalarda, kozmonotları ayda 2030’a kadar inmeden çalışmalar yapacağı bir ay üssü için reorganize ettiğini açıklamıştı zaten.

En azından gayriresmi olarak Ay’ın sömürgeleştirilmesi başladı.

Türkiye bu işin neresi kalacak sizce ? 🙂

.


3
Kimler Neler Demiş?

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Mkserkankillbillmusaozbek_ Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
musaozbek_
Ziyaretçi
musaozbek_

Size şu kadarını söyleyim dünya ve uzay noktasında bilinçli olarak kandırılıyoruz, bunun en büyük sebebi bence kafirlerin askeri çalışmaları

serkankillbill
Ziyaretçi
serkankillbill

Dünya yalandan ibaret. Bize öğretilen matematik fizik dünya coğrafyası yalandan ibaret.uzay çalışmaları yalan.nasa hepten yalan

Mk
Ziyaretçi
Mk

Yorumlara bakın ya; kafirler bizi kandırıyormuş da yalanmış da…te allam ya. Ulan gazali dininin müminleri; siz bu çalışmalar yalan dünya düz dedikçe bir şey değişmiyor. Yalan dediğiniz uzay çalışmaları için 1970ler de ahanda bu kullandığın interneti buldular adamlar, hastanede kullandığın tıp cihazlarının alayı nasanın uzay teknolojilerinden uyarlandı. Mars a hindistan bile uydu gönder. Yalan dediğiniz uzay çalışmaları için Çin gibi ülkeler milyarlar harcıyor. Ulan şaka gibisiniz yeminle. Nasa yalanmış da gavurlar yalan söylüyormuş da. Lan Allahsız gazalinin zombileri; elindeki bilgisayar cep telefonu internet elektriğin kullanımj gavur icatı borak hemen olmayan imanın bozulur. MÜSLÜMAN OKUR ARAŞTIRIR. KURAN OKU DİYOR. ANLA DİYOR.… Read more »